§ 1 Definície

V tomto obchodnom poriadku sa nasledujúce pojmy významovo chápu nasledovne:

Obchod / Internetový obchod – internetový obchod prevádzkovaný Predajcom, dostupný na adrese www.ponozkove.sk.

Predajca – spoločnosť VELENO Sp. z o.o., so sídlom v Świlczy, číslo lokality 701, zapísaná v obchodnom registri vedenom u Krajského súdu v Rzeszowe, XII Obchodné oddelenie, s kapitálom 5.000,00 PLN, NIP 8133854573, REGON 388175718, ďalej len „VELENO Sp z o.o.“, e-mail: [email protected].

Zákazník – fyzická osoba, právnická osoba alebo organizačná jednotka bez právnej osobnosti, ktorá nakupuje Produkty prostredníctvom Internetového obchodu.

Registrovaný zákazník – Zákazník využívajúci internetový obchod, ktorý sa zaregistroval a vytvoril zákaznícky účet.

Registrácia – jednorazová akcia vykonaná zákazníkom v rámci internetového obchodu, spočívajúca vo vyplnení registračného formulára za účelom vytvorenia zákazníckeho účtu.

Heslo – kombinácia písmen, čísel alebo iných znakov, určená zákazníkom pri registrácii, umožňujúca prístup k zákazníckemu účtu.

Zákaznícky účet – individuálny panel zákazníka dostupný po registrácii a prihlásení, označený prihlasovacím menom a heslom, slúžiaci k nákupu produktov prostredníctvom internetového obchodu.

Spotrebiteľ – fyzická osoba nakupujúca produkty v Internetovom obchode za účelom nesúvisiacim priamo s jej podnikaním alebo profesijnou činnosťou.

Podnikateľ – fyzická osoba, právnická osoba alebo organizačná jednotka bez právnej osobnosti nakupujúca produkty v internetovom obchode v rámci podnikateľskej alebo profesijnej činnosti.

Podnikateľ s právami spotrebiteľa – fyzická osoba nakupujúca produkty v internetovom obchode za účelom súvisiacim s jej podnikaním, ale zmluva nemá pre ňu profesijný charakter.

Pracovné dni – dni v týždni od pondelka do piatka, s výnimkou dní stanovených ako štátne sviatky.

Obchodný poriadok – tento dokument stanovujúci práva a povinnosti Predajcu a Zákazníka, rovnako ako podmienky pre zadanie objednávky a nákup v internetovom obchode.

Košík – služba poskytovaná Predajcom v internetovom obchode, ktorá umožňuje zákazníkom vidieť produkty pridané do objednávky, zmeniť objednávku a zobraziť aktuálnu hodnotu objednávky.

Objednávka – prejav vôle Zákazníka, predstavujúci ponuku uzavrieť kúpnu zmluvu, podanú Predajcovi prostredníctvom Internetového obchodu.

Produkt – movitá vec ponúkaná na predaj v Internetovom obchode.

Kúpna zmluva – kúpna zmluva v súlade s Občianskym zákonníkom, týkajúca sa predaja Produktov zo strany Predajcu Zákazníkovi.

GDPR (RODO) – Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 zo dňa 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov.

Platobný operátor – subjekt poskytujúci platobné služby v rámci obchodu jeho zákazníkom. Platobní operátori sú online platobné služby: Stripe a PayU.

§ 2 Všeobecné ustanovenia

Internetový obchod dostupný na adrese www.ponozkove.sk je prevádzkovaný firmou VELENO Spoločnosť s ručením obmedzeným so sídlom v Świlczy, číslo lokality 701, zapísaná v obchodnom registri Národného súdneho registra pod číslom KRS: 0000884199, vedený Okresným súdom v Rzeszowe, XII Hospodársky oddiel Národného súdneho registra, so základným kapitálem vo výške 5.000,00 PLN, NIP 8133854573, REGON 388175718, e-mail: [email protected]. Obchodný poriadok stanovuje práva a povinnosti zákazníkov a predajcu. Obchodný poriadok je vypracovaný v poľskom jazyku a predstavuje zmluvný vzor v súlade s ustanoveniami zákona zo dňa 23. apríla 1964 – Občiansky zákonník. Aby mohol zákazník uzavrieť zmluvu s predajcom, môže pred podaním objednávky uplatniť právo na vyjednávanie zmluvných podmienok. Ak zákazník odmietne možnosť vyjednávania, tento obchodný poriadok tvorí obsah zmluvy uzavretej medzi stranami. Zákazník má kedykoľvek prístup k obchodnému poriadku prostredníctvom odkazu umiestneného na stránke internetového obchodu alebo uložením v akomkoľvek formáte na médiu, ktoré si vyberie. Produkty ponúkané v internetovom obchode sú v súlade so zmluvou v zmysle čl. 43b odst. 1 a 2 zákona zo dňa 30. mája 2014 o právach spotrebiteľa, pokiaľ nebolo v obchodnej informácii uvedené inak. Komunikácia medzi zákazníkom a predajcom spôsobuje náklady pre zákazníka, ktoré vznikajú na základe zmlúv uzavretých zákazníkom s tretími stranami za možnosť využitia určitých komunikačných prostriedkov na diaľku. Predajca neúčtuje žiadne ďalšie poplatky ani nevykonáva žiadne ďalšie služby za možnosť komunikácie s ním. Spotrebiteľ má v prípade sporu s predajcom možnosť mimosúdneho riešenia sporu tým, že:

  • obráti sa na stály mimosúdny spotrebiteľský súd,
  • mediáciu,
  • obráti sa na krajského inšpektora obchodnej inšpekcie,
  • obráti sa na Federáciu spotrebiteľov,
  • využitie online systému riešenia sporov medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi na úrovni EU dostupného na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr (Platforma ODR).

§ 3 Účet zákazníka

Pre vytvorenie účtu zákazníka sa zákazník registruje pomocou formulára a uvádza údaje uvedené v registračnom formulári. Heslo pre prihlásenie do obchodu môže obsahovať písmená, číslice a/alebo špeciálne znaky. Heslo je unikátne pre každého zákazníka. Heslo možno zmeniť v účte zákazníka zadaním e-mailovej adresy a nového hesla. Používateľským menom je e-mailová adresa zákazníka zadaná pri registrácii. Vytvorenie účtu zákazníka je zadarmo a dobrovoľné. Registrácia nie je podmienkou pre zadanie objednávky v obchode. Zákazník má možnosť zadat objednávku prostredníctvom internetového obchodu bez predchádzajúcej registrácie pomocou objednávkového formulára. Zákazník je povinný uvádzať pravdivé údaje.

§ 4 Objednávky

Informácie o produktoch prezentovaných v internetovom obchode nepredstavujú ponuku v právnom zmysle občianskeho zákonníka, ale sú výzvou k uzavretiu kúpnej zmluvy. Zadanie objednávky je ponukou v právnom zmysle občianskeho zákonníka od zákazníka k predajcovi. Zákazník má dve možnosti, ako zadať objednávku:

  1. zadanie objednávky po predchádzajúcej registrácii, prostredníctvom účtu zákazníka,
  2. zadanie objednávky bez registrácie, prostredníctvom objednávkového formulára. Pre zadanie objednávky by mal zákazník pridať produkt, ktorý si hodlá kúpiť, do „Košíka“. Pridanie produktu do „Košíka“ neznamená zadanie objednávky. Produkty možno do „Košíka“ ľubovoľne pridávať alebo odoberať. Zákazník s účtom zákazníka je po prihlásení a po konečnom pridaní produktov do „Košíka“ presmerovaný na objednávkový formulár k zadaniu spôsobu dodania a spôsobu platby. Potom je zákazník presmerovaný k zhrnutiu objednávky. Objednávka je zadaná stlačením tlačidla „Kúpim a platím“.

§ 5 Platba a cena

Zákazník má možnosť zaplatiť za tovar na základe podanej objednávky nasledujúcim spôsobom:

  • v hotovosti alebo platobnou kartou (pri dobierke) v okamihu dodania tovaru dodávateľom,
  • bankovým prevodom na účet Predajcu,
  • online platbou, BLIK alebo platobnou kartou prostredníctvom vybraného prevádzkovateľa platobných služieb.
  • Elektronické platby spravuje prevádzkovateľ platobných služieb. Platba prostredníctvom prevádzkovateľa platobných služieb vyžaduje uzavretie samostatného právneho vzťahu s prevádzkovateľom platobných služieb a prijatie jeho obchodných podmienok.
  • Ceny uvedené na webovej stránke e-shopu sú cenami vrátane DPH a sú vyjadrené v euro. Cena produktu pred pridaním do „Košíka“ nezahrňuje náklady na dopravu.

§ 6 Dodanie

Zákazník si vyberá spôsob dodania z možností dostupných na webovej stránke e-shopu. Tovar je dodávaný na adresu uvedenú zákazníkom v objednávke. Objednávka bude spracovaná okamžite, najneskôr však do 7 dní, pokiaľ nie je u produktu alebo počas objednávania uvedený iný termín. Doba spracovania objednávky sa počíta od momentu obdržania pozitívneho overenia platby. Náklady na doručenie objednávky, ktoré okrem ceny za produkty hradí zákazník, sú uvedené na webovej stránke e-shopu pri podávaní objednávky. Akonáhle je produkt predaný zákazníkovi, naň prechádzajú všetky výhody a povinnosti spojené s vecou a riziko jej náhodnej straty alebo poškodenia. V prípade dodania realizovaného iným prepravcom alebo expedientom než je Predajca sa za predanie produktu považuje jeho zverenie Predajcom prepravcovi alebo expedientovi, pokiaľ je zákazníkom Podnikateľ, alebo prevzatie produktu od prepravcu alebo expedienta, pokiaľ je zákazníkom Spotrebiteľ alebo Podnikateľ s právami spotrebiteľa. Zákazník, ktorý je Podnikateľ, je povinný skontrolovať stav produktu po doručení zásielky v prítomnosti zástupcu Predajcu alebo subjektu realizujúceho prepravu. V prípade zistenia akýchkoľvek poškodení zásielky je Podnikateľ povinný vypracovať príslušný protokol. Odporúča sa, aby zákazník, ktorý je Spotrebiteľ, rovnako ako Podnikateľ s právami spotrebiteľa, ak je to možné, skontroloval produkt po doručení zásielky v prítomnosti zástupcu Predajcu alebo subjektu realizujúceho prepravu. V prípade zistenia akéhokoľvek poškodenia na zásielke sa tiež odporúča, aby Spotrebiteľ, rovnako ako Podnikateľ s právami spotrebiteľa, vypracoval príslušný protokol a okamžite kontaktoval Predajcu. Ak zákazníci, ktorí sú Podnikatelia, objednávajú a Predajca nemôže plniť zmluvu z dôvodu, že objednaný produkt nie je dostupný, má právo od zmluvy odstúpiť do tridsiatich dní od uzavretia kúpnej zmluvy.

§ 7 Odstúpenie od zmluvy

Zákazník, ktorý je Spotrebiteľom, rovnako tak ako Podnikateľ s právami spotrebiteľa, ktorý prostredníctvom Internetového obchodu uzavrel zmluvu na diaľku, môže do 100 dní odstúpiť od tejto zmluvy bez udania dôvodu. Právo odstúpiť od zmluvy nepatrí Zákazníkovi v prípadoch uvedených v čl. 38 zákona z dňa 30. mája 2014 o právach spotrebiteľa. Lehota pre odstúpenie od zmluvy začína dňom, keď Zákazník prevzal Produkt alebo keď osoba tretia určená ním, iná než dopravca, prevzala Produkt a v prípade zmluvy, ktorá: zahrnuje viac Produktov dodávaných samostatne, dávkami alebo časťami – od prevzatia posledného Produktu, jeho dávky alebo časti, spočíva na pravidelnom dodávaní Produktu po určitý čas – od prevzatia prvého z Produktov. Na dodržanie lehoty pre odstúpenie od zmluvy stačí odoslať vyhlásenie o odstúpení od zmluvy pred uplynutím lehoty pre odstúpenie od zmluvy. Zákazník, oprávnený k odstúpeniu od kúpnej zmluvy, môže svoje právo uplatniť odoslaním vyhlásenia o odstúpení e-mailom alebo písomne na adresu Predajcu. Pri využití práva odstúpenia od zmluvy môže Zákazník využiť vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy, ktorý je Prílohou č. 1 k tomuto Nariadeniu, avšak nie je to povinné. V prípade odstúpenia od zmluvy sa považuje zmluva za neuzavretú. Ak dôjde k odstúpeniu od zmluvy, je Zákazník povinný vrátiť zakúpený Produkt okamžite, avšak najneskôr do 14 dní od dňa odstúpenia od zmluvy. Na dodržanie lehoty stačí odoslať vrátený Produkt pred uplynutím 14 dní na adresu Predajcu. Náklady na vrátenie (odoslanie) Produktu nesie Zákazník. Predajca okamžite, najneskôr do 14 dní od obdržania vyhlásenia Zákazníka o odstúpení od zmluvy, vráti Zákazníkovi všetky platby, ktoré od neho obdržal, vrátane nákladov na dodanie veci, s výnimkou dodatočných nákladov vzniknutých v dôsledku zvolenia iného spôsobu dodania Zákazníkom než je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Predajcom. Predajca vykoná vrátenie platieb pomocou rovnakého platobného prostriedku, aký použil Zákazník, pokiaľ by Zákazník v vyhlásení o odstúpení od zmluvy neurčil iný spôsob vrátenia, ktorý preňho nie je spojený s žiadnymi nákladmi. Predajca môže zadržať vrátenie platieb obdržaných od Zákazníka do doby obdržania vráteného Produktu alebo do chvíle, keď Zákazník poskytne dôkaz o odoslaní Produktu späť, v závislosti na tom, ktorá udalosť nastane skôr. Zákazník zodpovedá iba za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním inak, než je potrebné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

§ 8 Reklamácia

Voči zákazníkom, ktorí sú Podnikateľmi, Predajca nenosí zodpovednosť za vady predanej veci. Voči Zákazníkom, ktorí sú Spotrebiteľmi alebo Podnikateľmi s právami spotrebiteľa, Predajca nesie zodpovednosť za nesúlad Produktu so zmluvou na základe ustanovení kapitoly 5a zákona o právach spotrebiteľa. Reklamáciu môže Zákazník podať e-mailom alebo písomne na adresu Predajcu. Pri podávaní reklamácie sa odporúča uviesť v reklamačnom oznámení aspoň: meno, priezvisko, firma, DIČ, korešpondenčná adresa a kontaktné údaje; informácie o dátume uzavretia zmluvy spolu s potvrdením o jej uzavretí; informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie, najmä typu a dátumu vzniku nesúladu Produktu so zmluvou; požiadavok týkajúci sa spôsobu vyriešenia reklamácie. Predajca sa vyjadrí k reklamácii Zákazníka okamžite, najneskôr do 14 dní od dňa jej podania. Neprijatie stanoviska Predajcu v uvedenej lehote znamená, že reklamáciu Predajca považuje za oprávnenú. Ak reklamácia nie je uznaná, Zákazník bude ďalej informovaný o tom, či Predajca súhlasí, či nesúhlasí, s mimosúdnym riešením sporu. Ak Predajca vyjadrí súhlas, uvedie Zákazníkovi subjekt príslušný k mimosúdnemu riešeniu sporu.

§ 9 Ochrana Osobných Údajov

Podrobné informácie o spracovaní osobných údajov Zákazníkov sú uvedené v „Ochrannom dokumente“, dostupné na adrese: https://ponozkove.sk/zasady-ochrany/ a tvoria neoddeliteľnú súčasť tohto Regulamentu.

§ 10 Poskytovanie služieb elektronickou cestou

Predajca poskytuje prostredníctvom Internetového obchodu nasledujúce elektronické služby bezplatne: zriadenie a vedenie zákazníckeho účtu v Internetovom obchode; umožnenie podania Objednávky a uzavretie Kúpnej zmluvy; umožnenie využitia Košíka; Newsletter (Spravodaj); poskytovanie dát a materiálov, ktoré sa nachádzajú v Internetovom obchode, najmä informácie o Produktoch; umožnenie zaslania správy prostredníctvom kontaktného formulára dostupného v rámci Internetového obchodu. Technické požiadavky nevyhnutné pre spoluprácu s teleinformačným systémom, prostredníctvom ktorého Predajca poskytuje elektronické služby: počítač typu PC, Mac alebo iné zariadenie umožňujúce využitie Internetového obchodu; prístup k internetu; prístup k elektronickej pošte; vhodný softvér vo forme webového prehliadača. Zákazníkovi je zakázané poskytovať nelegálny obsah. Zmluva o poskytovaní služieb elektronickou cestou je uzavretá v okamihu, keď Zákazník založí zákaznícky účet, prihlási sa k službe Newsletter alebo začne využívať konkrétnu funkciu Internetového obchodu umožňujúcu využitie danej elektronickej služby. Zmluva o poskytovaní elektronickej služby týkajúca sa zriadenia a vedenia zákazníckeho účtu v Internetovom obchode, rovnako ako zmluva o poskytovaní služby Newsletter, je uzavretá na dobu neurčitú. Pokiaľ ide o ostatné elektronické služby poskytované prostredníctvom Internetového obchodu, zmluva o poskytovaní týchto služieb je uzavretá na dobu neurčitú a končí v okamihu, keď Zákazník prestane danú elektronickú službu využívať, bez nutnosti podávať ďalšie vyhlásenie. Zákazník môže kedykoľvek a bez udania dôvodu ukončiť zmluvu uvedenú v odst. 4 a 5 zaslaním príslušného vyhlásenia e-mailom alebo písomne na adresu Predajcu. Zákazník, ktorý je Spotrebiteľom, rovnako ako Podnikateľ s právami spotrebiteľa, môže od zmluvy uvedenej v odst. 4 a 5 odstúpiť do 100 dní bez udania dôvodu v súlade s § 6. Zákazník, ktorý je Spotrebiteľom, rovnako ako Podnikateľ s právami spotrebiteľa, môže podať sťažnosť týkajúcu sa služieb poskytovaných elektronickou cestou Predajcom e-mailom alebo písomne na adresu Predajcu. Predajca spracuje sťažnosť týkajúcu sa služieb poskytovaných elektronickou cestou do 14 dní od jej prijatia a okamžite informuje Zákazníka o výsledkoch.

§ 11 Záverečné ustanovenia

Zákazníci môžu kedykoľvek získať prístup k týmto Všeobecným obchodným podmienkam prostredníctvom odkazu umiestneného na stránke internetového obchodu. Všeobecné obchodné podmienky je možné uložiť, získať a reprodukovať tlačou alebo ich uložiť na vhodné dátové médium. Ustanovenia týchto Všeobecných obchodných podmienok nemajú za cieľ vylúčiť alebo obmedziť akékoľvek práva spotrebiteľov, ani podnikateľov s právami spotrebiteľov, ktoré im sú udelené na základe záväzných právnych predpisov, najmä zákona zo dňa 30. mája 2014 o právach spotrebiteľov a zákona zo dňa 23. apríla 1964, občiansky zákonník. V prípade možného neúmyselného nesúladu s vyššie uvedenými predpismi majú tieto ustanovenia prednosť a sú predávajúcim uplatňované. Ak je akékoľvek ustanovenie týchto Všeobecných obchodných podmienok považované za v rozpore so zákonom, neplatné alebo inak nevymáhateľné v rozsahu stanovenom právnymi predpismi, potom je v tomto rozsahu vylúčené. V zostávajúcom rozsahu zostávajú Všeobecné obchodné podmienky v platnosti. Predávajúci môže zmeniť ustanovenia Všeobecných obchodných podmienok po predchádzajúcom informovaní zákazníkov zverejnením zjednoteného textu Všeobecných obchodných podmienok na webových stránkach internetového obchodu. Zmeny Všeobecných obchodných podmienok alebo nový obsah Všeobecných obchodných podmienok nadobúdajú účinnosť po uplynutí 14 dní od dátumu umiestnenia nového obsahu Všeobecných obchodných podmienok na webové stránky internetového obchodu. Objednávky podané v dobe platnosti predchádzajúcej verzie Všeobecných obchodných podmienok budú spracované v súlade s jej ustanovením. Všetky grafické prvky internetového obchodu, technické riešenia v ňom použité, obsahové prvky a spôsob, akým sú grafické prvky a obsah prezentované (rozloženie), rovnako ako softvér, databázy a ďalšie materiály umiestnené v rámci internetového obchodu, sú predmetom autorských práv predávajúceho a sú chránené v súlade s ustanoveniami zákona zo dňa 4. februára 1994 o autorskom práve a príbuzných právach. Na účely využitia internetového obchodu predávajúci udeľuje zákazníkom nevýhradnú, nezciziteľnú, neprenosnú licenciu na dobu využívania internetového obchodu. V rámci udelenej licencie má zákazník právo iba dočasne reprodukovať internetový obchod zobrazením v internetovom prehliadači a tiež ukladať dočasné súbory za účelom využívania dostupných funkcií v súlade s týmto Všeobecným obchodným podmienkam. Tieto Všeobecné obchodné podmienky podliehajú poľskému právu a sú podrobené jurisdikcii poľských súdov. Voľba poľského práva nedeprivovala spotrebiteľa ochrany poskytnutej na základe ustanovení, ktoré nemožno vylúčiť zmluvou, na základe práva, ktoré by bolo platné v prípade absencie voľby práva. Prípadné spory vzniknuté medzi predávajúcim a zákazníkom, ktorý je spotrebiteľom, rovnako ako podnikateľom s právami spotrebiteľa, budú riešené všeobecným súdom v súlade s ustanoveniami občianskeho súdneho poriadku. Prípadné spory vzniknuté medzi predávajúcim a zákazníkom, ktorý je podnikateľom, budú riešené všeobecným súdom v súlade so sídlom predávajúceho.

Košík

Váš košík je prázdny

You may check out all the available products and buy some in the shop

Späť do obchodu